YA!! Memang betul… Memang boleh…

rumah RM3 sehariTahukah anda bahawa rumah macam kat atas tu boleh dibina dengan harga RM100,000???

Macam mana nak sediakan RM100,000 lumpsum? Abes la semua duit nak kena withdraw dari bank? Mati la nak bayar loan kalau pinjam sampai 100,000!!!

Percayalah bahawa kita sememangnya boleh menyediakan dana RM100 Ribu tu dengan hanya mencarum RM5 sehari dengan Great Eastern Takaful. RM150 sebulan sudah memadai untuk menyediakan lebih RM100 Ribu apabila kita meninggal dunia, mengalami hilang upaya kekal atau didatangi salah 1 daripada 36 Penyakit Kritikal.

Banyak pendekatan boleh diadaptasi dalam menggunakan wang pampasan yang diterima.

1)   Menyelesaikan baki hutang rumah yg sedang kita duduki. Maka tidak perlulah lagi waris menanggung instalment hutang rumah. Rumah pun dapat, hati pun senang.

2)   Membeli atau membina rumah baru sekiranya masih belum mempunyai rumah sendiri. Tak perlu bayar sewa atau instalment loan rumah. Dapat rumah baru lagi cantik.

Kalau pun kita dah ada rumah yg takde loan, tiada salahnya kita beli atau bina lagi satu rumah untuk disewakan pula. Secara tak langsung, kita pun boleh dapat income bulanan.

Sape kata membazir amek insurans/takaful? Sape kata bayar2 tak nampak apa? Tolong cuci sikit otak tu bagi bersih. 🙂

Nak harap simpan sendiri bawah bantal, kalau RM150 sebulan kali 40 tahun pun baru RM72,000. Nampak tak beza org yg amek takaful dengan tak?

So macam mana? Boleh tak simpan RM5 sehari untuk bagi sebijik rumah kat famili? Bagaimana anda menilai RM5 anda hari ini untuk masa depan?

Jom sign up terus! Hubungi saya di 017-3723344 | surifitriah@gmail.com

Share This:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *